Groep 490

Scholenwerkgroep

De Scholenwerkgroep bestaat uit bevlogen en enthousiaste mensen die het leuk en belangrijk vinden om over mensenrechten te vertellen op scholen of bij verenigingen of instellingen.

Op scholen geven we speciale mensenrechtenlessen. Daarin vertellen we verhalen, tonen we soms een inleidende film, maar gaan we vooral in gesprek met leerlingen. Wat weten ze van mensenrechten? En hoe komen ze er zelf mee in aanraking? Deze gesprekken leiden vaak tot verrassende vragen en inzichten. Ook komen we met de leerlingen in actie, door bijvoorbeeld brieven of tekeningen te maken voor een politieke of gewetensgevangene die -vaak onschuldig-  in de gevangenis zit.

Het materiaal en aanvullende informatie nemen de leerlingen mee naar huis, zodat ouders op de hoogte zijn voor wie ze gewerkt hebben en kunnen instemmen met het versturen van post.

Behalve het werk op de scholen kan de werkgroep op verzoek ook een passende lezing verzorgen voor groepen die daar belangstelling voor hebben.

Amnesty Den Haag Twitter Feed

Website Laatst Gewijzigd

• Laatste wijziging: 14 februari 2018.