Groep 490

Movies that Matter groep

Stichting Movies that Matter, een initiatief van Amnesty International, organiseert en ondersteunt programma’s rond onthullende films en actuele documentaires over mensenrechten en een rechtvaardige, duurzame wereld. Films die ons in gesprek brengen over hoe we vrede kunnen bevorderen en onrecht kunnen bestrijden. De Haagse Movies that Matter groep organiseert en presenteert de Movies that Mater filmvoorstellingen in Filmhuis Den Haag.

Het Movies that Matter on tour programma biedt behalve belangwekkende speelfilms en documentaires ook de mogelijkheid voor het publiek om na de film met een deskundige in debat te gaan over de mensenrechtenkwesties die in de films worden behandeld.

De groep probeert een interessant film & debat programma samen te stellen door op zoek te gaan naar passende sprekers. Dit kunnen wetenschappers zijn, maar ook politici, ervaringsdeskundigen of mensen die met de betreffende film te maken hebben gehad. Dus als je van films, mensenrechten en organiseren houdt, zit je hier goed. Kom dan eens langs bij een van de filmvoorstellingen in Filmhuis Den Haag.

De Movies that Matter films worden bijna maandelijks vertoond op zondagmiddag om 14.00 uur in Filmhuis Den Haag.

Het complete 'Movies that Matter on tour' programma vind je hier.

Amnesty Den Haag Twitter Feed

Website Laatst Gewijzigd

• Laatste wijziging: 15 november 2018.